"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Vind Jouw Meest Ideale Klant

Jouw Meest Ideale Klanten Vinden Jou Vanzelf, mits jouw Marketingboodschap goed is…

Het vinden van klanten is lastig, zo hoor ik vaker. Op zich is dat raar en toch ook weer niet raar.

Het leukste zou zijn als er een rij van klanten voor jouw diensten klaar staat, hoe gaaf zou dat zijn?

Ik hoor je al denken; dat kan helemaal niet en is een ‘fabeltje’.

Regelmatig hoor je van een businesscoach wel verhalen hoe zij klanten helpen om een klanten aan te trekken ipv klanten najagen. Was het maar waar, toch?

Het kan wel en – eerlijk gezegd – op een hele simpele manier.

Voordat ik start met uitleggen hoe het werkt wil ik je vragen om het vervolg van dit verhaal met een ‘open mind’ te lezen. Want daar start het mee; de juiste mindset.

Een verandering van Mindset is lastig. Zeker als je al een tijdje ondernemer bent en je hebt al van alles geprobeerd om klanten te krijgen die beter bij je passen.

Toch is de Mindset het allerbelangrijkste bij deze stappen want als je er niet in gelooft dan ga je het niet zien en – nog belangrijker – je gaat niet de juiste stappen zetten.

Oke, je staat er voor op? Let’s go!

Stop met iedereen aan te spreken! Kies jouw Meest Ideale Klant, zoek naar het grootste probleem en richt jouw Marketingboodschap op de oplossing hiervan. 

En daar zit ook meteen het grootste probleem; men durft niet te kiezen.

Als ondernemer wil je alle kansen aangrijpen en benutten. Je wilt niets missen, of kunt niets missen……

Wanneer je eenmaal jouw M.I.K. duidelijk in kaart hebt gebracht is het veel gemakkelijker wat een ‘nachtbreker’ is. Een nachtbreker is datgene waar jouw klant van wakker ligt, de nacht breekt dus.

Tip: zoek het grootste probleem van jouw M.I.K. en ga je daarop richten.

Een veelvoorkomend probleem van ondernemers, dienstverleners vooral, is dat ze veel kunnen aanbieden. Ze kunnen veel problemen oplossen. En dat is ook juist want als ik een dienstverlener spreek heeft hij (of zij) ook vaak kennis van veel verschillende zaken. Maar…..

wanneer jij je specialiseert in het oplossen van 1 probleem bij jouw Meest Ideale Klant wordt jij de ‘go-to-guy (or girl)’ voor dat probleem. En dat betekent dus dat mensen zich gaan aanmelden met dat ene probleem waar jij een EXPERT in bent.

Het vervolg hiervan is dat je enorm veel interessante gesprekken gaat voeren met allemaal potentiële klanten die in jouw ideale plaatje van Meest Ideale Klant vallen.

Ze hebben allemaal hetzelfde probleem en dat kun jij gemakkelijk voor ze oplossen.

Nu weet ik wat jij denkt; is dat voldoende?

JA, DAT IS VOLDOENDE

En de rest van de ‘problemen’ die ik ook kan oplossen? Wat denk je? Wanneer jij eenmaal een klant heel goed hebt geholpen met het oplossen van zijn probleem komt vanzelf een vervolgvraag op een ander / nieuw probleem.

Er zullen altijd problemen zijn die jij kunt oplossen

Er komt altijd een vraag om ook een ander probleem op te lossen, dus er is altijd werk genoeg voor jou. Zolang jij je richt op het oplossen van 1 probleem ga je een expertstatus ontwikkelen, en de rest volgt automatisch.

Wil je weten hoe je dit het beste kunt aanpakken? Neem contact op en plan een -vrijblijvend- gesprek in.

You must be logged into post a comment.