"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Tip voor Meer Omzet

Wil je Meer Omzet?

Omzet behalen is een must voor elk bedrijf maar toch ‘worstelen’ veel ondernemers, en bedrijven, met het behalen van de streefomzet. Hoe kan dat toch?

Is Koude Acquisitie Leuk?

Ik sprak vandaag Hans, een topgozer, en hij vertelde me wat zijn planning van de dag was. Hij had een aantal leuke gesprekken gepland met interessante prospects. Toen hij aangaf dat ie bij de buren van een potentiële grote klant een afspraak had gepland, vroeg ik aan hem of hij ook dit bedrijf ging bezoeken.

“nee” was het antwoord en “waarom niet”, vroeg ik? Hij had geen zin in koude acquisitie te doen, was zijn eerlijke antwoord.

Hans is niet de enige persoon die koude acquisitie niet leuk vindt.

Hoeveel contactmomenten zijn er nodig?

We hebben toen een interessant gesprek gehad over het aantal contactmomenten dat een gemiddelde – potentiële – klant dient te hebben voor ze beslissen om met jou zaken te doen.

Veel verkopers (en ondernemers) begrijpen niet dat veel prospects niet meteen “ja” zeggen tegen je aanbod. In veel gevallen gaat hiervoor een proces aan vooraf om vertrouwen op te bouwen. Want pas zodra er voldoende vertrouwen is wil men kopen.

Het aantal contactmomenten voordat een prospect voor jouw aanbod kiest ligt tussen de 7 en 12, afhankelijk van je business.

Wat verwacht je van je bezoek?

Vaak gaat het mis in een gesprek omdat men een verkeerde verwachting heeft van het gesprek. Dit kun je voorkomen:

Wanneer je dan een ‘spontaan’ bezoek brengt aan een prospect zonder de intentie om te verkopen maar met een bedoeling om een contactmoment in te bouwen, ligt er minder druk bij de verkoper.

Je bouwt dus weer een ‘contactmoment’ in zodat je veel sneller aan de 7 – 12 keren komt die nodig zijn voor een aankoopbeslissing te maken.

 

You must be logged into post a comment.