"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Stop Met Leren, Als Je Meer Omzet Wilt Realiseren

Wil Je Meer Omzet Of Wil Je Meer Leren?

Veel ondernemers verzuipen in het blijven opdoen van meer kennis en blijven leren over marketing en sales. Zo sprak ik vandaag een ondernemer uit mijn doelgroep: mannelijke ondernemers in de dienstverlening (trainer – coach – consultant – adviseur) die bezig is met een online cursus over Sales Funnels. Hij vond de materie heel interessant maar stak er veel tijd in om het goed te weten. Ik stelde hem 1 vraag die ervoor zorgde dat het stil werd.

Liever luisteren dan lezen? Luister naar deze podcast “Stop Met Leren”

Wat Is Belangrijk Aan Leren Over Marketing & Sales?

Het is belangrijk om te weten wat er mogelijk is om jouw bedrijf beter te laten groeien, hoe je gemakkelijker aan klanten kunt komen, wat er nodig is om goed te kunnen verkopen. Allemaal redenen om te investeren in cursussen hierover. Maar is dit het beste voor jouw bedrijf?

Wanneer je studeert kun je namelijk niet implementeren, stel jezelf de vraag ‘wat is belangrijker?’

Aan alle nieuwe kennis hoort een een leercurve. Eerst is het moeilijk om het geheel te begrijpen en toe te passen. Pas na de toepassing van deze kennis zul je nieuwe ervaringen opdoen. Deze resultaten bieden data en hierop kun je gaan aanpassen zodat deze resultaten beter worden. Simpel, toch?

Wanneer je dit allemaal zelf gaat uitvoeren zul je merken dat er veel tijd zit in het opdoen van de kennis. Deze tijd kun je niet besteden aan je bedrijf. De vraag is daarom: is jouw tijdsinvestering aan deze cursus / workshop de beste investering voor jouw bedrijf?

Jij Bent Niet Jouw Bedrijf

Ik zie mijn bedrijf als een losstaand geheel, bijna als een eigen identiteit. Ik ben dus niet mijn bedrijf en ondanks dat mijn bedrijfsvoering heel ‘slank’ is (dat heet tegenwoordig ‘lean‘….) denk ik altijd na of datgene wat ik wil doen het beste is voor mijn bedrijf of dat er een andere reden is voor het volgen van deze cursus.

Vaak ontdek ik dat het opdoen van nieuwe kennis eigen meer een bevrediging is van het brein. Dat zorgt er namelijk voor dat studeren een goed gevoel bezorgt en een gedachten zoals; ‘het is goed voor mijn bedrijf / omzet’. Maar is dat ook zo of kan dit beter?

Het kan zeker beter; je kunt namelijk ook anderen inschakelen!

Wanneer je anderen inschakelt met specifieke kennis over een onderwerp kan je bedrijf veel sneller groeien.

‘Ja maar, ik zal er toch ook wel iets vanaf moeten weten’ is vaak een overbodig argument of denk je dat de grote ondernemers van alles in hun bedrijf overal vanaf weten?

Een succesvolle ondernemer verzamelt mensen rondom zich heen met meer kennis dan hij weet.

Iedereen Zijn Eigen Vak

Je moet wel iets weten van een bepaald onderwerp maar hoeft het niet zelf uit te voeren. Daarin zit het verschil!

Het is vaak beter om mensen in te schakelen die, in een specifiek onderwerp, beter zijn dan jezelf. Dat zorgt voor sneller resultaat en is veel effectiever zodat je snel meer omzet realiseert en jij de dingen kunt doen waarbij jouw beste / hoogste waarde voor het bedrijf duidelijk zichtbaar is.

Door ‘alle ballen in de lucht te houden’ ben je niet effectief bezig met je bedrijfsvoering en doe je jouw bedrijf echt te kort. Schakel daarom deskundige mensen in die jou verder kunnen helpen en laat je hierin coachen hoe je dit het beste kunt uitvoeren.

Voor mij was het een verademing om zaken zoals Facebook ads etc uit te besteden. Ik weet wat het is en hoe het werkt en waarom het belangrijk is voor mijn bedrijfsvoering, omzet en winst. Maar om het zelf te doen vond ik teveel gedoe en (het allerbelangrijkste) ik vind het niet leuk en zal er nooit zo goed in zijn als anderen dat kunnen.

Mijn beste waarde voor het bedrijf ligt in de coaching van andere ondernemers zodat zij gaan groeien, met hun bedrijf en hun persoonlijkheid.

Ik daag ze uit door anders te denken over hun doelgroep, de problemen van deze doelgroep en wat hun klanten nodig hebben om doorbraken te realiseren. Met deze unieke aanpak heb ik al veel ondernemers geholpen door minder te werken en meer te verdienen!

Wil je weten hoe? Neem dan contact op en vul dit formulier in.