"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Nog 100 Dagen Te Gaan In 2017

Wat Is Jouw Planning Voor De Laatste 100 Dagen In 2017?

Op vrijdag 22 september beginnen we aan de laatste 100 dagen van 2017 en toch wil ik je al eerder hierop alert maken. Waarom? Omdat je natuurlijk de laatste dagen kerst gaat vieren, er nog weekend dagen tussen zitten etc. Je hebt dus al minder dan 100 dagen waarop je productief kunt werken aan je bedrijf en je omzet.

Hoever Ben Je?

Hoever ben je met het behalen van de gestelde doelen? Heb je eind vorig jaar doelen gesteld voor 2017 en zoja wat is hiervan terecht gekomen? Zit je op koers om deze doelen te bereiken of dien je nog extra werk te verrichten om deze doelen te halen?

In mijn geval was ik meestal druk bezig met het vaststellen van mijn doelen en dacht hier heel goed over na wat ik wilde bereiken. Toen we eenmaal weer aan de slag waren met het bedrijf verloor vaak de focus hierop met als resultaat dat ik vaker niet dan wel mijn doelen bereikte.

Totdat ik voor mezelf een systeem bedacht; dit is de MASTER methode geworden.

Dankzij deze methode bereik ik veel sneller mijn doelen en hou veel meer vrije tijd over om te besteden zoals ik dat wil.

Strategisch Kiezen

Het klinkt best veel; 100 dagen maar dat valt dus best flink tegen als je bedenkt hoeveel tijd je daadwerkelijk aan je bedrijf kunt werken om een betere omzet te halen. Wanneer je alle weekenddagen en vakantiedagen eraf haalt blijven er niet heel veel dagen meer over.

Daarom is het juist belangrijk om een strategie te hebben die je helpt om je doelen van je omzet, klanten, verkoop etc te bepalen. Want vaak ligt het ‘probleem’ van het niet halen van je omzetdoelen slechts voor een klein gedeelte in de tijd maar in de keuzes die je hebt gemaakt voor type klanten, aanbod en je marketingboodschap.

Wanneer je deze 3 aspecten op orde hebt zul je veel sneller omzet behalen

Het bepalen van je doelgroep is cruciaal voor het bereiken van je omzetdoelen want vaak is dit niet duidelijk. Niet voor jou en dus zeker niet voor je klanten.

Wanneer dit niet duidelijk is dan klopt de rest zeker niet; je aanbod sluit niet aan op de behoefte van deze doelgroep en je wordt totaal niet begrepen. Je marketingboodschap ‘resoneert’ dus niet en komt niet aan bij je doelgroep.

Mijn marketingboodschap is heel duidelijk:

“ik help dienstverleners, zoals trainer – coach – consultant – adviseur, met het verdubbelen van hun omzet naar minimaal 100.000 euro per jaar’

Voor wie? Ondernemers in de dienstverlening zoals trainer – coach – consultant – adviseur

Wat doe ik? Ik help ze met het verdubbelen van hun omzet.

Welk resultaat brengt dit? €100.000,- per jaar

Simpel, helder en duidelijk.

Voelt een directeur van een school zich hierop aangetrokken? Nee, denk het niet. Iemand die thuis een kapsalon of massage salon heeft? Nee ook niet. Wat als iemand salesmanager is? Nee ook niet.

Wie dan wel? De doelgroep van trainer – coach – consultant – adviseur, deze mensen voelen zich aangesproken. Mits ze al €50.000 omzet hebben en de ambitie om dit te verdubbelen, anders ook niet.

100 Dagen

Je hebt nog 100 dagen om te werken aan je doelen. Het bepalen van de juiste doelgroep is hiervoor bepalend of het een succes wordt of niet.

Wil je ontdekken hoe ik je kan helpen om een businessplan te maken zodat jij ook deze omzet kunt halen, neem dan contact op en vul het formulier in op de pagina van het strategie gesprek

Podcast

Je kunt ook naar deze podcast luisteren over hetzelfde thema:

Deze podcast, en meerdere podcasts over ondernemen, sales, marketing en de mindset die nodig voor succesvol ondernemen vind je hier