"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Leuk Als Klanten Bellen !

Klanten Bellen Mij Om Hun Resultaten Te Delen

Deze week had ik een leuk gesprek met mijn klant Peter. Hij is ondernemerscoach en heeft een VIP dag bij mij gedaan om te zien hoe hij beter zijn marketingboodschap kan inzetten zodat ‘ie meer omzet kan realiseren. Deze VIP dag is een onderdeel van een pakket dat Peter heeft gekocht, inclusief 3 maanden coachingprogramma.

De reden dat Peter belde was om aan te geven hoe succesvol zijn acties zijn; inmiddels heeft hij al 10 gesprekken gepland met potentiële klanten!

Klanten die in actie komen en successen boeken, daar doe je het voor!

Soms Heb Je Iemand Nodig

Zijn eigen woorden waren “soms heb je iemand nodig die je de weg wijst”. Een mooi compliment vond ik.

Peter is een ambitieuze ondernemer en kan veel bieden aan zijn klanten maar liep vast op een aantal punten. Zo wist hij niet zeker of hij de juiste doelgroep had gekozen en vroeg zich af of zijn dienst aansloot op de behoefte.

Ook had hij niet helder hoe hij een krachtige marketingboodschap kon maken die zijn doelgroep zou aanspreken.

Allemaal logisch maar niet helemaal als je in de materie zit. Vaak communiceer je maar val je niet op en ‘pakt’ het niet bij je klanten. Gelukkig kon ik Peter helpen met mijn “Business Wiel”.

Business Wiel

Het business wiel is een unieke methode die ik zelf heb verzonnen en toepas bij al mijn klanten om snel tot de kern te komen zodat we de juiste keuze kunnen maken voor een aantal belangrijke aspecten zoals

  • doelgroep
  • aanbod
  • marketingboodschap

Het business wiel bestaat uit 8 p’s en wanneer we die invullen ontstaat er vanzelf een krachtige positionering bij een ideale doelgroep. Ook kunnen we dan meteen de behoefte invullen en hierop het aanbod maken, succes verzekerd!

Ik gebruikte dit model uiteraard ook bij Peter tijdens de VIP dag en ik merkte meteen dat hij diverse ‘aha-momenten’ beleefde. Zo zag hij in dat het kiezen van een andere doelgroep (die heel dichtbij zijn oorspronkelijke doelgroep lag) de basis was voor veel meer succes.

Voor deze doelgroep kon hij veel meer van toegevoegde waarde zijn!

Binnen 1 dag heeft Peter ontdekt wat zijn volgende stappen zijn om te ontdekken dat de theorie aansluit bij de praktijk en de eerste signalen zijn heel positief. In zijn eerste gesprekken is al duidelijk gebleken dat er veel mensen behoefte hebben aan zijn diensten en kan hij heel gemakkelijk een winstgevend bedrijf hebben zonder dat Peter heel hard hoeft te werken.

Mijn mening over ondernemen is dat het bedrijf jouw behoefte van een levensstijl moet dienen en niet dat je gevangen zit in een bedrijf dat vele uren en energie opslokt.

Wil jij, net als Peter, ook kijken hoe je veel meer omzet kunt realiseren en dit op een gemakkelijke manier kunt doen?

Vul het formulier in voor een strategiegesprek en ik plan je in voor een kennismakingsgesprek. Ik zie uit naar onze kennismaking!

Podcast

Ik heb ook een podcast opgenomen over dit onderwerp. Indien je liever luistert naar dit inzicht raad ik je aan om deze podcast te beluisteren