"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Hoe Ik 22.500 Views Kreeg Op 1 Artikel

22.500 Views Op 1 Artikel, Ik Was Verbaasd

Onlangs plaatste ik op mijn Linkedin profiel een artikel over een ervaring met klantgerichtheid. Het was een kort artikel van ca. 4 regels en ik heb het snel geschreven. Des te meer was ik verbaasd dat het artikel zoveel views, likes en comments kreeg want mijn andere artikelen en posts op Linkedin kregen soms honderden views en soms tientallen. Het aantal van 22.500+ views was nieuw voor mij.

Op het moment van schrijven staat de teller van views op 22.561 views, 94 likes en 14 comments. Ik was oprecht verbaasd over de aandacht van het artikel.

Om je indruk te geven hoe ik het artikel heb geschreven is simpel; meteen na de ervaring met de telefoniste / secretaresse (binnen een paar minuten) schreef ik artikel in ca. 4 zinnen. Ik heb er niet veel nagedacht maar meer vanuit mijn gevoel gecommuniceerd en dat maakt het authentiek. Daarom denk ik dat het veel mensen aanspreekt en dat is belangrijk om comments en likes te krijgen.

Hoe Maak Je Een Artikel Viraal?

Natuurlijk wil iedereen een artikel veel aandacht laten krijgen en het liefste viraal laten gaan maar meestal kost dit toch enige moeite. Daarom heet het ook viraal MAKEN, met andere woorden; je dient er wel iets voor te doen. Hoe heb ik het gedaan?

Toen het artikel de 10.000 views had bereikt heb ik een nieuwe melding hierover gemaakt op mijn Linkedin profiel. Datzelfde deed ik ook bij 14.000 views en bij 20.000 views. Het helpt natuurlijk om regelmatig een artikel opnieuw onder de aandacht te brengen.

Daarom ook dit artikel op mijn blog, inclusief een video op Youtube en een Facebook Live uitzending.

Ook al heb ik pas na het grote aantal een video en blogartikel erover geschreven, ben ik ervan overtuigd dat het linkedin artikel hierdoor weer opnieuw onder de aandacht komt en zo weer kans maakt op meer views, likes en comments.

Klik hier om het Linkedin artikel te lezen.

Ook helpt het om actief te zijn op Linkedin. Veel ondernemers onderschatten de waarde van dit social media platform en hebben een profiel waar ze verder niets mee doen. Ze zijn niet actief, plaatsen geen informatie, liken en delen geen andere artikelen en eventueel lezen ze wel eens iets van een branchegenoot (die dan wel alle aandacht krijgt).

Werk aan je Linkedin netwerk en wees actief! Inmiddels heb ik weer meer dan 2.000 mensen in mijn Linkedin netwerk want onlangs heb ik ruim 2.400 mensen verwijderd uit mijn Linkedin netwerk.. Waarom ik dat heb gedaan heb ik ook opgeschreven in een ander Linkedin artikel.

Uitsluitend door actief met je social media profielen te werken lukt het je om aandacht te krijgen van je doelgroep, zonder geld investering. In een ander artikel heb ik uitgelegd hoe je door te investeren met geld aandacht (verkeer) kunt krijgen. Dat artikel heet: Is Bloggen en Vloggen Zinvol?


 

 

You must be logged into post a comment.