"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Hoe Creëer Je Meer Betrokkenheid Met Je Klanten?

Meer Betrokkenheid creëren met je klanten, hoe doe je dat?

Wanneer je alleen maar aan het ‘zenden’ bent met jouw marketingboodschap zal je merken dat jouw klanten, leads, prospects snel afhaken. Het is daarom belangrijk om in gesprek te gaan met je doelgroep, maar hoe doe je dat?

Teveel Zenden Is Killing Voor Je Business

Je herkent het vast wel als je een keer bent ingeschreven op een nieuwsbrief of een pdf (ebook) hebt gedownload en dat je vervolgens alleen maar mails ontvangt met aanbiedingen. Op zich niet erg als dit vooraf duidelijk is maar meestal is dit niet de bedoeling. En een gemiste kans, voor de afzender.

Een betere manier is om te laten zien wie je bent en vooral wat je kunt betekenen voor je ideale klant. De reden hiervoor is heel simpel; dit is de tijd van transformatie ipv informatie.

Jouw Meest Ideale Klant is niet op zoek naar meer informatie maar naar transformatie

Er Is Genoeg Informatie Beschikbaar

Een veel gehoorde opmerking van ondernemers is dat ze bang zijn om in herhaling te vallen en dat ze niet anders zijn dan hun concurrenten. Er is maar zoveel te vertellen over hun werkgebied. Serieus?

De aanname is correct wanneer je uitgaat van uitsluitend informatie verstrekken, dat is al meer dan voldoende beschikbaar en dat is niet meer waar je doelgroep naar op zoek is. Ze zijn niet op zoek naar iemand die hetzelfde vertelt, en op dezelfde manier, dan jouw concurrent. Wat dan wel?

Jouw doelgroep is op zoek naar iemand die ze kan helpen met hun doelen te bereiken.

In de meeste gevallen willen jouw klanten een verandering in hun leven, business. Ze hebben bepaalde doelen voor ogen en willen dit graag bereiken. Wanneer blijkt dat jij ze hiermee kunt helpen om dit sneller en effectiever te doen is er markt voor je aanbod.

Ga In Gesprek Met Jouw Meest Ideale Klant

De oplossing om in contact te komen met je Meest Ideale Klant is door in gesprek te gaan met deze persoon. Zodra je in gesprek gaat zul je zien dat je veel gemakkelijker omzet realiseert en de beste (en leukste) klanten aantrekt. Een ander voordeel van een gesprek is dat de klanten beter bij je passen en dat ze meer resultaat behalen.

Dit laatste is leuk want hun succes straalt ook af op jou en jouw business.

De volgende vraag is; hoe kom ik in gesprek met deze klant? Oplossing: biedt ze een gratis kennismakingsgesprek aan. Dit gesprek kan vele namen hebben zoals Strategiegesprek, Inspiratiesessie, Doorbraakgesprek, etc.

Het doel van dit gesprek is om te zien of je deze MIK daadwerkelijk kunt helpen en of de investering die ze maken door jouw aanbod te kopen, in veelvoud zich terugverdient.

Iedereen blij; klant blij en jij blij en dat is volgens mij de enige manier om succesvol zaken te doen.

You must be logged into post a comment.