"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

Facebook Marketing Strategisch gebruiken voor je bedrijf

Facebook Marketing strategisch gebruiken voor je bedrijf

Facebook Marketing voor je bedrijf gebruiken, doe jij het?

Facebook biedt momenteen een kans voor elke ondernemer en elk bedrijf om snel veel meer bereik te realiseren. Voor een kleine investering kun je al snel honderden en zelfs duizenden mensen bereiken binnen je doelgroep.

Ik heb vorige week een test gedaan om te zien of Facebook daadwerkelijk nog steeds actueel is voor mij als businesscoach. Ik was verbaasd over de resultaten!

Binnen 7 dagen heb ik 124 nieuwe leads gerealiseerd! 

Dit was voor mij een teken dat Facebook momenteel nog steeds de hit is die ik (helaas) te lang heb genegeerd.

Ben jij aanwezig op Facebook met jouw bedrijf en heb je een marketing strategie hiervoor of niet?

Het verschil tussen succes op Facebook of uitsluitend aanwezig zijn is het hebben van een doordachte marketing strategie voor Facebook. Alleen dan kun je leads en klanten aantrekken die interesse hebben in jouw aanbod.

“Mensen doen zaken met mensen die ze kennen en vertrouwen”

Ik spreek vaker over het feit dat mensen zaken doen met mensen die ze kennen en vertrouwen.

Social media is daar een uitstekend middel voor om te communiceren met je doelgroep zodat ze jou beter gaan leren kennen, mits je het op een strategische manier inzet.

Facebook is dan de ‘parel’ binnen alle social media kanalen omdat dit platform je alle data geeft die ervoor zorgt dat je heel doelgericht kunt adverteren. Tot nu toe is er geen ander platform dat deze informatie zo ver heeft uitgewerkt voor adverteerders.

Je kunt een eenvoudige test opzetten met een investering die minder kost dan een gemiddelde advertentie in een lokaal krantje. Alleen is er nu een groot verschil; door te investeren in Facebook marketing ontvang je data die jou heel veel vertelt over jouw doelgroep en hoe je dit kunt verbeteren.

Dit lukt niet met adverteren in een krant. (let op: elk medium heeft zijn eigen voor- en nadelen maar ik wil graag informatie krijgen wat het resultaat is van mijn investeringen in marketing en een krant kan dat niet leveren)

 

>