"Creëer een Business & Lifestyle waarin je nooit op vakantie hoeft"- Rob van den Borne

3 Tips Om Je Omzet Te Vergroten

Gebruik Deze 3 Tips Om Je Omzet Te Vergroten

Wist je dat er veel manieren zijn om je omzet te vergroten maar dat deze 3 tips het gemakkelijkst zijn toe te passen? Meer is er niet nodig want vergis je niet; er worden wel vaak nieuwe strategieën gepromoot maar ze komen terug naar deze 3 tips van omzet vergroten.

Ben Je Klaar Om Je Omzet Te Vergroten?

Dit is de allerbelangrijkste vraag want het vergroten van omzet kan ook zorgen voor een nieuwe “bottleneck”. Het is daarom belangrijk om eerst te gaan kijken wat je wilt doen met je bedrijf, klanten en aanbod. Wanneer dit duidelijk is (en dat is vaak niet het geval) ga je pas aan de slag met deze tips, niet eerder aub.

Het is namelijk een “mythe” dat elke ondernemer en elk bedrijf meer klanten aan kan. Het komt vaak genoeg voor dat het creëren van nieuwe klanten zorgt voor een hoop druk en overlast binnen het bedrijf. Meer klanten is dus niet altijd de beste oplossing voor meer omzet.

Soms wil je namelijk niet meer klanten maar wel meer omzet, en dat is een wezenlijk verschil

Hoe Kun Je Meer Verkopen?

In eerste instantie ga ik ervan uit dat je al klanten hebt. Ga dan eens informeren hoe je deze klanten beter kunt helpen? Een goede manier is om ze vragen te stellen welke problemen ze nu hebben. Hierdoor krijg je vele inzichten in de manier van denken en werken van klanten.

Je zal verbaasd zijn welke antwoorden je krijgt want in veel gevallen “denken” we te weten wat onze klanten bezig houdt maar in elke gevallen komen er nieuwe inzichten.

Zo maak ik tijdens de gesprekken met klanten, leads en prospects altijd aantekeningen. Op die manier noteer ik hun taalgebruik en kan ik de notities altijd nalezen, iets wat mij weer nieuwe inzichten geeft en me al veel extra omzet heeft opgeleverd.

1. Creëer Meer Aanbod

Een van de beste manieren om meer omzet te realiseren is om aanvullende diensten / producten aan te bieden aan je bestaande klanten. Het is simpel (maar niet eenvoudig) mits je bovenstaand hebt gedaan weet je waar behoefte aan is.

Het voordeel van bestaande klanten is dat zij jou al vertrouwen, en dit is de laatste fase ik het aankoopproces.

Ongeacht je aanbod; er wordt pas gekocht als de prospect jou vertrouwt. Dan pas volgt een transactie.

Zodra een klant een product van je heeft gekocht, en hier tevreden over is, is het veel gemakkelijker om een nieuw aanbod te doen en omzet te realiseren. Veel ondernemers doen dit niet, vraag me niet waarom want ik begrijp het niet.

Ik ben ervan overtuigd dat je jouw klanten tekort doet als je niet een nieuw aanbod doet want iedereen wilt groeien.

Kijk daarom wat je kunt aanbieden aan je huidige klanten zodat je ze nog beter gaat helpen en jij – gemakkelijk – meer omzet kunt realiseren.

2. Verhoog Je Prijzen

Het verhogen van prijzen betekent altijd meer winst (je kan ook stoppen met het geven van korting). Het probleem hiervan is dat veel ondernemers niet overtuigd zijn van hun eigen kwaliteiten en datgene wat ze betekenen voor hun klanten (of de markt).

Ze kijken vaak naar het andere aanbod in de markt en passen hierop hun prijzen aan. Ik begrijp het maar weet ook dat dit juist niet goed werkt. Je creëert hiermee namelijk een probleem voor je klanten want ook een goede prijsstrategie zorgt voor een uniek aanbod dat heel aantrekkelijk is voor je klanten. 

Natuurlijk is het niet mogelijk om je prijzen nu in veelvoud te verhogen, dat is te simpel gedacht. Hiervoor is een goede positionering nodig zodat het de prijs rechtvaardigt. Met een juiste marktpositie en strategie kun je vele hogere prijzen vragen dan je concurrentie, als je die dan wel hebt….

3. Vind Nieuwe Klanten Door Samenwerking

In veel gevallen zouden hier de meeste ondernemers zelfstandig op zoek gaan naar nieuwe klanten maar een goede andere manier is om een samenwerking te zoeken. Wanneer je een samenwerking zoekt is het goed om te kijken naar aanbieders die dezelfde markt bedienen maar geen concurrenten zijn van jouw aanbod.

Doordat je een aanbod doet wat de andere aanbieder niet kan aanbieden is er een win-win-win situatie (inderdaad; er staat 3 x ‘win’).

Jij wint want je hebt gemakkelijk nieuwe klanten gevonden die gewend zijn om te kopen, je weet tenslotte al dat het klanten zijn van de andere aanbieder. De andere aanbieder wint want hij kan een gedeelte van jouw omzet krijgen als aanbrengfee en helpt de klanten met jouw aanbod. En natuurlijk is de klant blij met jouw aanbod dat gepromoot wordt door de aanbieder die ze al vertrouwen.

De klanten weten al dat het aanbod goed zal zijn want het wordt aangeboden door iemand die ze vertrouwen waardoor ze sneller over zullen gaan tot het kopen.

Voor Wie Werkt Dit?

Deze 3 tips voor meer omzet werken heel goed voor dienstverleners (zzp-ers) en ondernemers met producten. In eerste instantie is het vooral verandering van mindset die nodig is om deze actie te gaan starten. Ik zie bij ondernemers die het toepassen grote successen.

Door het niet toepassen van deze tips laat je veel omzet liggen en help je geen klanten, en dat is jammer en onnodig want veel mensen willen wel kopen, als je het op de juiste manier aanbiedt. Doe het vooral als je weet dat de koper een voordeel heeft bij het kopen van jouw aanbod, dan zul je veel succes behalen en een grotere omzet.

Wanneer ga jij starten met het toepassen van deze 3 tips voor het vergroten van je omzet?

You must be logged into post a comment.